וישבו ויחנו

אילו ישיבות אתם עורכים? יומיות? שבועיות? חודשיות? רבעוניות? אישיות? מחלקתיות?
וכמה זמן הן אורכות? שעה? שעתיים? ימים שלמים? עשר דקות במסדרון?
ומה מועבר בהן? משוב אישי? התרעות? דיווחים יבשים?
ואיך אתם יוצאים מהן? בתחושה של "מריחת זמן"? תשושים? מחייכים? מלאי מרץ?

את כל התשובות האלה, והרבה יותר, קיבלנו מארגונים אותם ליווינו. שמענו על מנהלי מכירות שלא מאמינים בישיבות אישיות כי הם רואים את אנשי המכירות שלהם כל יום במסדרון, שמענו על אנשי מכירות המתייחסים לישיבות בביטול, כ"עוד משהו שצריך לעבור כדי לעבוד פה", ראינו מנהלי מכירות שכל שהם עושים בישיבות המחלקתיות הוא לנזוף בצוות, מתוך מחשבה שזו הדרך לדרבן אותו, ראינו גם אנשים שיושבים בחדר הישיבות ושותקים שעה ארוכה תוך שהם מציירים את חבריהם לישיבה.

ברוב המקרים, בשל חוסר תכנון מוקדם, הישיבות אינן משיגות את מטרתן, אם בגלל משכן (קצרות או ארוכות מדי), אם בגלל שהן עמוסות יתר על המידה, אם בגלל שהן מאפשרות רק למנהל לדבר ואם בגלל שאין להן זמן קבוע. כתוצאה מכך, הן אנשי המכירות והן המנהלים מתייחסים לישיבות ככורח, כמשהו שהם "חייבים לעשות" ללא ערך מוסף אמיתי.

כאשר אנו מסבירים ללקוחותינו כיצד עורכים ישיבות אפקטיביות, לפתע אין חולק על חשיבותן של ישיבות בחיי מערך מכירות. ברגע שהישיבות נתפשות ככלי משותף של הצוות ושל המנהל לקידום המחלקה, הן מקבלות תוכן וערך מעבר להתכנסות של הצוות סביב קפה וקרואסונים.

לא כל ארגון זקוק לכל סוגי הישיבות באותם זמנים ומשכים. כמות הישיבות, התכנים המועברים בהן ודרך העברתן הינן ייחודיות וספציפיות לכל ארגון, ואנו מסייעים למנהל להחליט מה הן הישיבות הרצויות עבורו וכיצד להעביר אותן.

אילו ישיבות אתה צריך, כמנהל מכירות?
ואילו אתה מבצע בפועל?
והכי חשוב - כיצד?

הנה רעיון, משהו להתחיל איתו:
לקראת הישיבה הקרובה, מספר ימים קודם לכן, ערוך לעצמך רשימת נושאים שאתה רוצה להעביר והנח את הרשימה בצד.
חזור אליה אחרי יום ובדוק שאלו אכן הנושאים שאתה רוצה להעביר.
כתוב מספר נקודות מרכזיות לכל נושא.
נסה לצרף חומרים ויזואלים למספר נושאים (מצגת, דוגמאות מוצרים, שקף המציג דברים שאמר לקוח)
החלט מי ידבר על איזה נושא. האם אתה רוצה להעביר את כל הנושאים או שאתה יכול להעביר את רשות הדיבור לאחד מאנשי המכירות שלך?
כמה זמן אתה רוצה שתארך הישיבה?
כמה זמן תקדיש לכל נושא?
הוסף חמש דקות לכל נושא וכתוצאה מכך בדוק שוב את רשימת הנושאים.
הוסף עשר דקות לשאלות.
כתוב פתיחה לישיבה.

לאחר כל ישיבה חשוב ומשב את עצמך. מה היה טוב? מה היית עושה אחרת? יישם בפעם הבאה!

ישיבות, על קצה המזלג. יש דרך לבנות ישיבות אישיות וישיבות הנהלה, כמובן. רוצה את הארוחה המלאה? אתה יודע למי לפנות.

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים