האצלת סמכויות

רבים מהמנהלים שפגשנו סומכים בעיקר על עצמם וכתוצאה מכך הם לוקחים את רוב המשימות של המחלקה, גם את אל שאחרים יכולים לבצע - על כתפיהם. מדי פעם הם מנסים להאציל סמכויות, אך ברוב המקרים הניסיון אינו עולה יפה והם חוזרים לקחת על עצמם כמה משימות שרק ניתן.

ראינו מנהלים רבים המתערבים בסגירות עסקאות גם כשאיש המכירות לא ביקש מהם, מכינים מצגות שאיש המכירות צריך להעביר ללקוח, כותבים מסמכים שאיש ה-Back Office אמור להכין ובאופן כללי מעמיסים על עצמם את כל מה שניתן כדי להבטיח את עמידת המחלקה ביעדיה.

התוצאה עגומה, בדרך כלל. כשמנהל מכירות מנסה לעשות עבודה של כמה אנשים, ברוב המקרים הוא לא יספיק לעמוד בכל המטלות בצורה מיטבית ואף ימצא את עצמו שחוק ועייף לאחר תקופה קצרה. על השלמת מטלות הניהול אנחנו כבר לא מדברים...

"אז?" שואלים אותנו מנהלי מכירות הקורסים תחת העומס, " מה עושים?"

הפתרון נעוץ בהאצלת סמכויות נכונה ומתוכננת מראש. חשיבה מקדימה לגבי מהות המשימה ועל מי מטילים אותה, זמנים עד להגשתה, לקיחת מרחבי זמן ראויים ועריכת סדר עדיפויות נכון יסייעו למנהל להאציל סמכויות ולקבל את התוצאות אותן הוא מבקש- ובזמן.

ערוך לעצמך רשימה של עובדיך. לכל אחד מהם חוזקה אחרת. אחד מהם כותב היטב, השני מסביר היטב חומרים חדשים, לשלישי אנגלית מצוינת, לרביעי יש יכולות לעצב מצגות בצורה מרהיבה, החמישי יודע לטפל בהתנגדויות מחיר בצורה הטובה ביותר, השישי מסודר מאוד ומבצע מטלות אדמיניסטרטיביות באופן מושלם. איש איש והחוזקות שלו.

עתה ערוך לעצמך רשימת מטלות לתקופה הקרובה ותאריכי סיום לכל אחת מהן. תאריכי הסיום אינם התאריכים הממשיים להגשת המטלה כי אם מספר ימים קודם לכן.

נסה לשדך בין המטלות לבין אנשי הצוות שלך. בדוק מה הם יכולים להכין על פי יכולותיהם וחוזקותיהם. תוכל גם לצוות שני עובדים יחד במקרה הצורך או לקבוע כי אחד מאנשי הצוות יסייע לך עצמך במטלה כלשהי.

הבהר לכל אחד מאנשי הצוות את מהות המטלה, מה אתה מצפה ממנה, למה הוא נדרש ומה תאריך היעד של הגשתה. תן חומרים תומכים במקרה הצורך.

במשך הזמן הדרוש להכנת המטלה בדוק את התקדמות ההכנה מול איש המכירות ממנו ביקשת אותה, תזכר את אנשי הצוות בישיבה המחלקתית והזכר את המקדימים או בעלי הביצועים הטובים ביותר.

לאחר הגשת המטלה תוכל להחמיא לאנשי המכירות ולהודות להם, הן בעל פה והן בכתב ולרתום אותם למטלות נוספות במידת הצורך בטכניקות מגוונות שתקבל מאיתנו. אחרי הכל, מחלקת מכירות היא משפחה, ובמשפחה עוזרים זה לזה.
 
 
מעוניינים בליווי מקצועי להשבחת מערך המכירות שלכם?  צרו עמנו קשר

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים