לידים - הדרך הנוחה להגברת הפעילות

בחלק מהמקרים, אם היינו מרוצים מהשרות או המוצר, אנחנו אף אומרים לאיש המכירות שכדאי לו להתקשר לאדם זה או אחר, לומר שאנחנו הפננו אותו ולשוחח איתו על המוצר או השרות.

כקונים אנו עושים זאת, אך מה קורה כאשר אנו המוכרים?

"למה שאשאל? אם הלקוח ירצה להמליץ עלי, הוא בודאי יעשה זאת גם בלעדי," אנחנו שומעים מאנשי מכירות איתם אנחנו מדברים על בקשת לידים מלקוחות. ובאמת למה?

כי לא תמיד הלקוחות מתנדבים לעשות זאת או זוכרים באותו רגע שהם מכירים מישהו שגם כן ייהנה ממוצרכם או שירותכם. לקוחות שנשאלו מדוע לא המליצו על מוצר או שירות שקיבלו ונהנו ממנו, ענו: "כי לא ביקשו מאיתנו להמליץ."

מסקנה: ביקשת? יש לך לפחות סיכוי לקבל. לא ביקשת? ברוב המקרים גם לא תקבל.

אז למה אנשי מכירות בכל זאת לא מבקשים לידים?
כי הם מתביישים.
משום מה קיימת תפיסה שאם איש מכירות מבקש לידים, הדבר אומר שהוא צריך עזרה כיוון שהוא לא מצליח לבד. אך נהפוך הוא! איש מכירות המבקש לידים משדר ללקוח שהוא בטוח במוצר או בשרות שלו עד כדי כך שהוא בטוח שגם מכריו של הלקוח יהנו ממנו. לא זו אף זו, הוא אינו בורח אחרי המכירה, אלא משתמש בבקשת הלידים ככלי לחיזוק המכירה בכך שהוא מפגין בטחון במכירה שביצע ובמוצר שמכר.

איש מכירות שמבקש לידים הופך להיות איש עסוק יותר ומצליח יותר, כיוון שהלקוחות שלו מאתרים לו לקוחות חדשים לפניה ומסייעים לו ביצירת הקשר הראשוני עם הלקוח הבא שלו. במצב זה איש המכירות מתרכז בהגדלת נתח לקוחות ובמכירות איכותיות ורבות יותר במקום באיתור מפרך של לקוחות חדשים.

אם כך, עשה לך כלל: מכירה טובה אינה מסתיימת ברכישת המוצר אלא בבקשת לידים מהלקוח החדש שלך. הפנייתו תסלול לך את הדרך לגיוס לקוחות חדשים ביתר קלות וכמו אצל צדיקים, פתיחת הדלת, אחד השלבים הקשים ביותר בתהליך המכירה תעשה בידי מישהו אחר!

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים