אז ביקשו ממך לגייס אנשי מכירות

כאיש גיוס בעל ניסיון, מין הסתם גייסת אנשים לכל מיני תפקידים, בכל מיני רמות וכפוף לכל מיני דרישות. מנהלים אדמיניסטרטיביים, אנשי יצור, מנהלי חשבונות, אנשי QA, קופאים, שומרים, מי לא עבר תחת ידיך האמונות?

רק שכשמדובר באנשי מכירות זה אחרת. ומדוע? תפקיד איש המכירות כה מיוחד וחשוב, ואנשים רבים כל כך חושבים שלהיות איש מכירות זה קל, שצריך עין מאוד חדה כדי לבחור את האדם הנכון לתפקיד ולחברה שאתה מגייס עבורה.

לכאורה, מה הבעיה להיות איש מכירות? קצת טאץ’ לאנשים, קצת מניפולציה, קצת ידע במוצר שאתה מוכר, דבקות במטרה וקדימה לשטח. אם ניתקל בבעיות- נעגל פינות. לא מסובך, נכון?

אז זהו, שמסובך. איש מכירות שזו תפיסתו את המקצוע אינו איש מכירות שאתה רוצה בחברה שלך. ואיש גיוס שמעולם לא עסק במכירות, ובואו נודה – רוב אנשי הגיוס גם לא כל כך אוהבים את התחום הזה – עלול ללכת שבי לאחר תפיסת איש המכירות כפי שהוא רואה אותה.

מה עושים?

אם קיימת מודעות לנושא ותקציב מתאים, ניתן לבקש מחברה חיצונית לערוך את תהליך המיון או את חלקו, במה שנוגע לתחום המכירתי, ולהמשיך לבד במה שנוגע לתחום המקצועי או האישיותי. אנחנו, בקבוצת OJ, נותנים תמיכה לחברות במיוחד בתחום זה ומלווים חברות וארגונים לאורך שנים בכל פעם שהם צריכים לגייס אנשים לתחום המכירות.

אולם לא תמיד יש תקציב, מודעות או רצון ועל כן נציע לכם שתי אפשרויות נוספות.

במידה והארגון בו אתה נמצא הוא ארגון גדול שמגייס אנשי מכירות כעניין שבשגרה, טוב יעשה אם יפקיד על גיוס אנשי מכירות מישהו שהיה בעצמו איש מכירות. כן, בדיוק כמו בקבוצה שלנו. אדם כזה שיש לו הכשרה כפולה- הן במכירות והן בגיוס, וניסיון כפול בשניהם, ידע לזהות מהר יותר וטוב יותר את האדם המתאים.

במידה ואין אפשרות כזו, כדאי להיתמך במערך המכירות הקיים. להתייעץ עם אנשי המכירות הקיימים ועם מנהל המכירות, לבנות מעין מודל לתכונות ולכישורים שצריך איש מכירות בחברה שלכם על פי מה שאמרו אנשי הצוות, להיעזר בהם בבניית התפקיד והמודעה ואולי אף לבקש מאחד מאנשי המכירות, בנוסף למנהל, להיפגש עם מועמדים שעברו את הסינון הראשוני. טביעת העין של מישהו שעובד בתחום,חוות דעתו והתרשמותו יכולים לתת לכם צורת הסתכלות נוספת ומידע נוסף להחליט על פיו.

מכיוון שאיש המכירות אמור להתקבל לקבוצה קיימת, גיוס אנשי הקבוצה לצורך מציאת האיש הנכון יכול לתרום גם לתחושת ערך, לגיבושם ולהירתמותם לסיוע לאיש המכירות החדש שיתקבל, כיוון שהם הם היו אלה שעזרו לגייס אותו!

בסופו של דבר, בעזרת רתימת אנשים נוספים לתהליך הגיוס של איש המכירות וחשיבה מקורית מחוץ למסגרת, תשיג לא רק את איש המכירות הטוב ביותר, אלא גם ערכים נוספים, החשובים לך כאיש משאבי אנוש בארגון. אתה הרי רוצה איש מכירות מקורי ויצירתי, נכון? קשוט עצמך תחילה!

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים