הגדרה נכונה

חברות רבות הפונות אלינו לשם מציאת עובדים מופתעות מהתחקור שאנו עורכים להן בשלב הראשון.
אנחנו רוצים לדעת כל מה שניתן על החברה, על תחומי פעילותה, על האנשים העובדים בה, על הפרויקטים, על תחום העיסוק הספציפי לו נדרש העובד החדש, על הפרופיל המבוקש שלו, על תנאי ההעסקה שלו ודברים אחרים.

"לשם מה אתם צריכים את כל הפרטים האלה?"
אנחנו נשאלים, ואולי אחת ולתמיד נענה על כך כאן: כדי לשדך באופן הטוב ביותר בין העובד לבין החברה, אנחנו צריכים לקבל פרטים מלאים ככל הניתן. השידוך המיטבי נובע לא רק מכך שהשכלתו וניסיונו של המועמד יהיו לשביעות רצונה של החברה, אלא שהפרופיל האישיותי שלו כאיש מכירות, ציפיותיו וצורת התנהלותו יהיו כאלה התואמות את החברה ואת האנשים איתם יעבוד.

קחו, לדוגמא, חברה בעלת התנהגות לא פורמאלית, בה המנכ"ל לובש מכנסי שלושת-רבעי וסנדלים (כן!) והציבו בה אדם שרואה את הארגון בצורה מסורתית ומדורגת. הוא לא יסתדר שם, נכון? ואולי אם נביא בפניו את תאור סביבת העבודה הוא יהיה מוכן להתגמש? כדי לבחון את הנושא  יש צורך לדעת כל מה שניתן על החברה. זו גם הסיבה שאת מפגש התחקור נערוך בחברה המזמינה.

בניית פרופיל מועמד מיטבי
השלב הבא הוא בנית פרופיל מועמד מיטבי, כזה שנגזר מציפיות החברה, צורת העבודה, מהות התפקיד וכדומה. בנית הפרופיל נעשית במשותף עם החברה המזמינה ומייעצת לה, תוך כדי הבניה, כיצד להגדיר נכון את המשרה. לעיתים יוצאת מכך עבודת הגדרה מקיפה של תפקידים אחרים בארגון – הן קיימים והן כאלה שהחברה רוצה ליצור. כך הבחינו הנהלות של חברות רבות בפער שבין תפיסתן את התפקידים לבין מה שנעשה בהם בפועל. ללא הגדרה מדויקת של התפקיד ושל המועמד, קיימת סבירות גבוהה שהתפקיד לא יאויש נכון משתי הבחינות:
חוסר הבנה של התפקיד
 חוסר התאמה של המועמד.
לעיתים גם תפקיד מאויש דורש ראורגניזציה לאחר הגדרה מחודשת.

כחלק מתהליך הגיוס (הן אם הוא חיצוני והן אם הוא פנימי) אנו ממליצים להציג בפני המועמד את פרופיל המשרה ופרטיה המלאים, את פרופיל החברה ושאר חומרים היכולים לתת לו מושג נרחב ככל האפשר על התפקיד ועל המצופה ממנו ולבחון את התאמתו לאור חומרים אלה. מועמד שאינו מתאים יוכל לראות זאת בעצמו ואף להקל עלינו את תהליך הגיוס.

כדי לדעת את מי, צריך לדעת עבור מה
בגיוס, כמו במכירות, יש צורך במטרה וביעד כדי להתכוונן אליהן ולהתקדם לתוצאות המקוות. הצב לעצמך את היעד ואז תוכל להציב ביתר קלות את אבני הדרך המובילות אליו.

גיוס נעים!
 
מעוניינים בליווי מקצועי להשבחת מערך המכירות שלכם?  צרו עמנו קשר

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים