לחברה מובילה בתחומה דרוש/ה . . .

אם בגלל עזיבה של איש מכירות, אם בגלל התפתחות המחלקה ואם בגלל כניסה לתחום נוסף - החלטתם שאתם צריכים איש מכירות חדש.
השלב הראשון הוא להגדיר באופן ברור את התפקיד, את תחומי האחריות, את הפרופיל של האדם אותו אתם מחפשים לתפקיד וכדומה. השלב הבא, במידה ואין לכם איש מכירות זמין לגיוס מיידי הוא פרסום מודעת ה"דרושים".

מעיון במודעות ניתן לראות תבנית בסיסית החוזרת על עצמה לעייפה. לא בכדי רוב אנשי המכירות, כשהם מחפשים עבודה, פונים למספר אדיר של מודעות. כולן נראות אותו דבר. אנשי המכירות נדרשים להיות בעלי אוריינטציה מכירתית, יחסי אנוש טובים, מוטיבציה, יכולת עבודה בתנאי לחץ וכדומה. התגמול? כמה מפתיע: שכר הולם או שכר בסיס + עמלות.

בואו נעצור לרגע. כשאתם דורשים אנשי מכירות "חריפים ונמרצים" אתם מוסיפים ידע כלשהו למועמד על התפקיד? האם יש איש מכירות התופס את עצמו כמצליחן (ואותו אתם רוצים, נכון?) שאינו חריף ונמרץ? כמה אנשים מגדירים את עצמם טיפשים או בעלי יחסי אנוש גרועים? איזה איש מכירות יעיד על עצמו שאין לו אוריינטציה מכירתית או נכונות לעבודה מאומצת?

אתם רוצים למשוך אליכם את איש המכירות השונה, זה שלא מחפש עבודה כי לא היה טוב מספיק במקום העבודה האחרון שלו, אלא זה שמחפש להיות מעולה אצלכם. אתם מחפשים איש מכירות יוצא דופן, יצירתי, עם הצלחות מוכחות ועם ספציפיקציה מסוימת. אם כך, מדוע המודעה שלכם קונבנציונאלית כל כך ולא אומרת כמעט דבר על התפקיד?

לפני זמן מה נדרשנו לפרויקט גיוס ענק בחברת תקשורת. לא היינו החברה היחידה שעבדה על הפרויקט הזה, אך בעוד החברות האחרות העלו מודעת דרושים אשר מפרטת את הדרישות מאנשי המכירות, ובסופן כתבו מספר מילים על התגמול, אנחנו פרסמו את עשרת הדברים אותם הם מקבלים, השתמשנו בהומור וארגנו את הכל בתבנית של עשרת הדברות. בסוף המודעה הוספנו את הדרישות. אפשר לשער את כמות התגובות שקיבלנו, נכון?

ככלל בל יעבור, לא תעלה מודעה של החברה שלנו ללא סיעור מוחות בין כמה אנשים. המודעה יקרה וחשובה מספיק כדי שנתייחס אליה כאל פרויקט בפני עצמו ונשקיע בה זמן כדי להוציא תחת ידינו את התוצאה המיטבית. ברגע שאנו מתייחסים למודעות הדרושים כמו לכל השקעה שאנחנו משקיעים ורוצים עבורה את התמורה המלאה, צורת החשיבה משתנה והזמן שאנחנו "מבזבזים" על תכנונה הופך להיות השקעה ונמדד במושגים של רווח והפסד.

המלצתנו היא להקדיש זמן של כמה אנשים כדי להפיק את המודעה הטובה ביותר. תנו לכל אחד מהמעורבים בגיוס (מנהל ישיר, מנהל על, איש הגיוס ואפילו אנשים מהמחלקה) לכתוב מה, לדעתם, צריכים להיות הכישורים של איש המכירות החדש. רכזו את כל הנתונים שקיבלתם, בדקו מה חוזר על עצמו, האם קיבלתם ניסוח מעניין שאתם יכולים להשתמש בו, מה נראה הדבר החשוב ביותר לכל אחד מהאנשים איתם התייעצתם, ואז תוכלו להפיק מודעה שמייצגת טוב יותר את התפקיד ואת הדרישות מהמועמד. אתם רוצים ממנו חשיבה אחרת, נכון? אז אולי כדאי שתתחילו בחשיבה אחרת שלכם?

בהצלחה!

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים